dan efter dan..

Fredag den 25 Dec idag!
Satt och tänkte på att om 1 vecka är det 2010. Och ja, nästa år kan man väl hoppas på blir lite bättre än detta. 2009 vill jag bara spola tbx och göra om exakt allt som har gått fel..

Idag har jag nt gjort mkt. Vaknade vid 14 tiden, gud vad det e skönt och sova, hade världens underbarast dröm inatt, fast den berättar jag inte.-.-

Har även börjat träna puma nu efter ett lång vila. och han är verkligen inte i kondition. så fram till den 13 jan så är det puma som hårdtränas.. När vi träna freestylen så är han mest ivrig och väldigt o fokuserad.  men sitter och lyssnar på lite olika låtar som man kankse kan ha till dansen och ska försöka sätta ihop ett tränings program.
Idag satt jag även upp lite nya mål på vad som ska tränas in:

Gråta - Sätte tassen över nosen. Tips: Teip, sätt det på nosen el, över ögat. funkar jättebra.
Kö - Stå med framtassarna på förarens rygg samtidigt som vi rör oss framåt.
Backa rakt
Jump- gå/hoppa fram på bakbenen
Runt - cirkulera runt föraren
Om - cirkulera baklänges runt föraren
Ben -  cirkulera runt förarens ben.
Turn -  Hundens bakdel är mot föraren samtidigt som de förflyttar sig, framåt, bakådet el åt sidorna.
Front -  samma som turn fast hundens framdel är mot föraren.
Fot/Work - hunden går på förarens vänster res. höger sida, och förflyttar sig framåt, bak, el åt sidorna.
Krypa - hunden ligger ner och kryper framåt

Lur -  hunden rullar runt åt vänster.

oj, hah det blev mkt. men men, nu ska jag hitta låt och program rörelser :D

Framtidsdröm är att bli så här duktig som Agnes och Pelle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0