Byhåla och stressad häst

Tjaba folket, sitter är i Svedala, vet inte riktigt om jag ska kalla det för stad eller byhåla. Men har fixat till mig och ska snart iväg på barn dop och leka lite fotograf, lånade jacobs system så får se om jag lyckas få någon bra bild :D.


ridning igår, gick jättebra fast todd var så stressad eftersom att älva hade galopperat honom på åkern precis innan min grupp skulle rida, smart eller hur. I allafall hade vi kadrilj övning och sånt och sedan hoppade vi lite, todd var helt galen när vi hoppade, han är verkligen en svår häst, för tar man för mkt i honom så börjar han studsa men släpper man och trycker på lite så kutar han iväg. men vi hade en kombination som gick uselt kom första gången stannade han för han kom i för hög fart så han blev själv rädd, andra tredje och fjärde gången kom vi fel så dom kom han bara över a i kominationen ocu spang om på b. men tillslut lyckades vi komma över. Berlith sa att vi ska sätta starkare bett på honom för det han tar lyssnar han inte på så bra...

Nu ska jag snart sticka så bye bye bloggen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0